ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wpis do ewidencji kąpielisk Drukuj informacjęSprawa: Wpis do ewidencji kąpielisk

Szczegóły informacji

Wpis do ewidencji kąpielisk

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Referat Rolnictwa i Ochrony Środowiska

Ogłoszono dnia: 2013-01-03 14:53:17

Termin załatwienia

-

Miejsce załatwienia

Urząd Miejski w Sławie ul. Henryka Pobożnego 10 pokoje: 007: kierownik, 012, 013, 014

Sposób załatwienia

1). Rada Miejska w Sławie określa, w drodze uchwały, corocznie do dnia 31 maja wykaz kąpielisk na terenie gminy.
2) Organizator kąpieliska jest obowiązany do dnia 31 grudnia roku poprzedzającego sezon kąpielowy, w którym kąpielisko ma być otwarte, przekazać Burmistrzowi Sławy wniosek o umieszczenie w wykazie kąpielisk wydzielonego fragmentu wód powierzchniowych, na których planuje utworzyć kąpielisko.
3) Wniosek o umieszczenie w wykazie kąpielisk powinien zawierać: imię i nazwisko lub nazwę oraz adres organizatora; nazwę i adres lub lokalizację planowanego kąpieliska; wskazanie długości linii brzegowej kąpieliska; wskazanie przewidywanej maksymalnej liczby osób korzystających dziennie z kąpieliska; wskazanie terminów otwarcia i zamknięcia kąpieliska; opis infrastruktury kąpieliska, w tym urządzeń sanitarnych. Ponadto do wniosku należy dołączyć: pozwolenie wodnoprawne; informacje dotyczące planowanego kąpieliska tj.: aktualny profil wody w kąpielisku, status kąpieliska w poprzednim sezonie kąpielowym (czynne, nieczynne) albo wzmianka, że wniosek dotyczy kąpieliska nowo utworzonego, sposób gospodarki odpadami, ocena jakości wody i klasyfikacja wody w kąpielisku w poprzednim sezonie kąpielowym, jeżeli wniosek dotyczy istniejącego kąpieliska, udogodnienia i środki podjęte w celu promowania kąpieli. W przypadku, gdy dokumentacja jest niepełna Burmistrz Sławy wzywa do jej uzupełnienia w terminie 7 dni.
4) Przygotowany projekt uchwały obejmujący wykaz planowanych kąpielisk, sporządzony po rozpatrzeniu wniosków, Burmistrz Sławy podaje do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty, określając formę, miejsce i termin składania uwag oraz propozycji zmian do tego projektu uchwały, nie krótszy niż 21 dni od dnia ogłoszenia. Następnie Burmistrz Sławy rozpatruje wniesione uwagi oraz propozycje, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia upływu terminu ich składania.
5) Projekt uchwały wraz z wnioskami organizatorów kąpielisk Burmistrz Sławy najpóźniej
do dnia 15 kwietnia, przekazuje do zaopiniowania właściwym: dyrektorowi regionalnego zarządu gospodarki wodnej, wojewódzkiemu inspektorowi ochrony środowiska i państwowemu powiatowemu inspektorowi sanitarnemu, którzy w terminie 14 dni, wydają opinie do przekazanego projektu. Brak opinii w tym terminie uznaje się za akceptację przesłanego projektu.
6) Burmistrz Sławy prowadzi i aktualizuje ewidencję kąpielisk oraz przechowuje dokumentację stanowiącą podstawę wpisu do ewidencji kąpielisk przez okres pięciu lat od dnia dokonania danego wpisu. Natomiast organizator kąpieliska jest obowiązany niezwłocznie zgłosić zmianę danych zawartych w ewidencji kąpielisk.
7) Organizator kąpieliska jest obowiązany oznakować kąpielisko.
8) Organizatorzy kąpielisk mogą łączyć kąpieliska, w przypadku, gdy: kąpieliska sąsiadują
ze sobą; kąpieliska uzyskały zbliżone oceny jakości wody za poprzednie 4 lata; profile wody w kąpieliskach wskazują na wspólne czynniki ryzyka lub ich brak.
9) Organizatorzy kąpielisk mogą dokonywać podziału kąpielisk, gdy jest to uzasadnione jakością wody w kąpielisku lub jego części.
10) W przypadku zaprzestania prowadzenia przez organizatora kąpieliska lub miejsca wykorzystywanego do kąpieli tracą one swój status, a organizator jest obowiązany usunąć oznakowanie tych miejsc.
 

Miejsce odbioru

Urząd Miejski w Sławie ul. Henryka Pobożnego 10 pokoje: 007: kierownik, 012, 013, 014

Wymagane Dokumenty

1) pozwolenie wodnoprawne;
2) informacje dotyczące planowanego kąpieliska:
a) aktualny profil wody w kąpielisku,
b) status kąpieliska w poprzednim sezonie kąpielowym (czynne, nieczynne)
albo wzmianka, że wniosek dotyczy kąpieliska nowo utworzonego,
c) sposób gospodarki odpadami,
d) ocena jakości wody i klasyfikacja wody w kąpielisku w poprzednim sezonie kąpielowym, jeżeli wniosek dotyczy istniejącego kąpieliska,
e) udogodnienia i środki podjęte w celu promowania kąpieli.
 

Podstawa prawna

Informacja do wniosku o umieszczenie w wykazie kąpielisk zgodnie z ustawą z dnia 4 marca 2010 r. o zmianie ustawy – Prawo wodne (Dz. U. z 2010 r., Nr 44, poz. 253) zmieniającą ustawę z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (tj. Dz. U. z 2005 r. Nr 239, poz. 2019 ze zm.):

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony