Rejestr zmian
Pobierz dane XMLAkt prawny: XVIII/131/12Drukuj informacjęAkt prawny: XVIII/131/12Szczegóły informacji
XVIII/131/12
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Rodzaj: Uchwała
Status: Nieobowiązujący
Sesja: XVIII
Kadencja: VI
Data wejścia w życie: 26 stycznia 2012
Data podjęcia/podpisania: 2012-01-26
Tytuł aktu:
w sprawie: określenia zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami Gminy Sława.
Utracił moc przez:
VI/76/19
Na podstawie:
Na podstawie art. 5a ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) Rada Miejska w Sławie uchwala co następuje:
Treść:
§ 1. W przypadkach przewidzianych przepisami prawa oraz w innych sprawach ważnych dla Gminy mogą być przeprowadzone konsultacje z mieszkańcami .
2. Konsultacje mogą być zarządzone w przypadku :
1) gdy wymóg konsultacji wynika z przepisów ustawy,
2) na wniosek burmistrza,
3) na wniosek komisji Rady Miejskiej,
4) na pisemny wniosek co najmniej 10% zamieszkałych mieszkańców gminy objętych konsultacjami.
3. Uchwała w sprawie zarządzenia przeprowadzeniu konsultacji określa:
1) sprawę będącą przedmiotem konsultacji,
2) obszar, na którym mają być przeprowadzone konsultacje,
3) termin przeprowadzenia konsultacji,
4) wybrana forma konsultacji.
4. Uchwałę o zarządzeniu przeprowadzenia konsultacji podaje się do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie jej w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Sława, rozplakatowanie na tablicach ogłoszeń na obszarze objętym konsultacjami, co najmniej na 7 dni przed terminem ich przeprowadzenia.
5. Wniosek mieszkańców o którym mowa w § 3 ust. 2 pkt. 4 w sprawie przeprowadzenie konsultacji powinien dodatkowo zawierać:
1) wyznaczenie osoby reprezentującej wnioskodawców,
2) listę osób popierających wniosek zawierający ich imiona, nazwiska, adresy zamieszkania, nr ewidencyjny PESEL oraz własnoręczne podpisy,
3) uzasadnienie wniosku,
4) proponowana forma konsultacji.
1) zebrań z mieszkańcami, których przedmiotowa sprawa dotyczy,
2) karty konsultacyjnej,
3) poprzez obwieszczenie o planowanym przedsięwzięciu lub wyłożeniu projektu aktu prawnego do publicznego wglądu i zapewnienie mieszkańcom gminy możliwość wnoszenia uwag.
1) treść pytania (pytań) lub proponowany wariant,
2) miejsce na udzielenie odpowiedzi,
3) miejsce na pieczęć urzędową,
4) pouczenie o sposobie wyrażenie opinii.
2. Za nieważne uznaje się karty konsultacyjne:
1) inne niż ustalone przez Burmistrza Sławy,
2) bez pieczęci urzędowej,
3) zawierające odpowiedzi udzielone niezgodnie z pouczeniem na karcie konsultacyjnej,
4) przedarte.
1) przygotowanie i wydawanie kart konsultacyjnych,
2) przeprowadzenie zebrań środowiskowych ,
3) ustalenie zbiorczych wyników konsultacji i sporządzenie protokołów tych wyników,
§ 2. Konsultacje w zależności od ich przedmiotu mogą mieć zasięg:
1) gminny
2) lokalny dotyczący mieszkańców określonego terenu gminy lub zainteresowanej grupy środowiskowej.
§ 3. 1. Decyzję o formie i terminie konsultacji zarządza Rada Miejska w formie uchwały.1) gminny
2) lokalny dotyczący mieszkańców określonego terenu gminy lub zainteresowanej grupy środowiskowej.
2. Konsultacje mogą być zarządzone w przypadku :
1) gdy wymóg konsultacji wynika z przepisów ustawy,
2) na wniosek burmistrza,
3) na wniosek komisji Rady Miejskiej,
4) na pisemny wniosek co najmniej 10% zamieszkałych mieszkańców gminy objętych konsultacjami.
3. Uchwała w sprawie zarządzenia przeprowadzeniu konsultacji określa:
1) sprawę będącą przedmiotem konsultacji,
2) obszar, na którym mają być przeprowadzone konsultacje,
3) termin przeprowadzenia konsultacji,
4) wybrana forma konsultacji.
4. Uchwałę o zarządzeniu przeprowadzenia konsultacji podaje się do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie jej w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Sława, rozplakatowanie na tablicach ogłoszeń na obszarze objętym konsultacjami, co najmniej na 7 dni przed terminem ich przeprowadzenia.
5. Wniosek mieszkańców o którym mowa w § 3 ust. 2 pkt. 4 w sprawie przeprowadzenie konsultacji powinien dodatkowo zawierać:
1) wyznaczenie osoby reprezentującej wnioskodawców,
2) listę osób popierających wniosek zawierający ich imiona, nazwiska, adresy zamieszkania, nr ewidencyjny PESEL oraz własnoręczne podpisy,
3) uzasadnienie wniosku,
4) proponowana forma konsultacji.
§ 4. Uprawnieni do udziału w konsultacjach są osoby pełnoletnie, które zamieszkują na terenie Gminy Sława lub stale zamieszkują na terenie objętym konsultacjami.
§ 5. Konsultacje mogą być przeprowadzone w następującym trybie:1) zebrań z mieszkańcami, których przedmiotowa sprawa dotyczy,
2) karty konsultacyjnej,
3) poprzez obwieszczenie o planowanym przedsięwzięciu lub wyłożeniu projektu aktu prawnego do publicznego wglądu i zapewnienie mieszkańcom gminy możliwość wnoszenia uwag.
§ 6. Burmistrz Sławy :
1) ogłasza o terminie, miejscu, godzinie rozpoczęcia zebrania z mieszkańcami w sprawie przeprowadzenia konsultacji co najmniej na 7 dni przed terminem zebrania,
2) powołuje komisję do przeprowadzenia konsultacji oraz przewodniczącego komisji ,
3) w przypadku konsultacji w formie kart konsultacyjnych, ustala zasady wydawania i przyjmowania tych kart,
4) zapewnia obsługę administracyjno – techniczną komisji.
5) określa wzór karty konsultacyjnej,
6) ogłasza wyniki z przeprowadzonych konsultacji i przedstawia Radzie Miejskiej w Sławie na najbliższej sesji następującej po ich przeprowadzeniu, ogłasza na tablicach ogłoszeń Urzędu Miejskiego i sołectwach objętych konsultacjami oraz na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Sława.
§ 7. 1. Karta konsultacyjna winna zawierać:1) ogłasza o terminie, miejscu, godzinie rozpoczęcia zebrania z mieszkańcami w sprawie przeprowadzenia konsultacji co najmniej na 7 dni przed terminem zebrania,
2) powołuje komisję do przeprowadzenia konsultacji oraz przewodniczącego komisji ,
3) w przypadku konsultacji w formie kart konsultacyjnych, ustala zasady wydawania i przyjmowania tych kart,
4) zapewnia obsługę administracyjno – techniczną komisji.
5) określa wzór karty konsultacyjnej,
6) ogłasza wyniki z przeprowadzonych konsultacji i przedstawia Radzie Miejskiej w Sławie na najbliższej sesji następującej po ich przeprowadzeniu, ogłasza na tablicach ogłoszeń Urzędu Miejskiego i sołectwach objętych konsultacjami oraz na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Sława.
1) treść pytania (pytań) lub proponowany wariant,
2) miejsce na udzielenie odpowiedzi,
3) miejsce na pieczęć urzędową,
4) pouczenie o sposobie wyrażenie opinii.
2. Za nieważne uznaje się karty konsultacyjne:
1) inne niż ustalone przez Burmistrza Sławy,
2) bez pieczęci urzędowej,
3) zawierające odpowiedzi udzielone niezgodnie z pouczeniem na karcie konsultacyjnej,
4) przedarte.
§ 8. Przewodniczącym zebrania jest powołany przez Burmistrza Sławy przewodniczący komisji, który z pozostałymi członkami komisji uczestniczy w zebraniu.
1) Przewodniczący zebrania informuje mieszkańców o sprawie będącej przedmiotem zebrania i możliwych rozwiązaniach.
2) Mieszkańcy wyrażają swoje stanowisko w głosowaniu jawnym.
3) Wybór stanowiska co do przedmiotu konsultacji następuje w głosowaniu zwykłą większością głosów.
4) Z zebrania sporządza się protokół, który podpisuje przewodniczący zebrania oraz pozostali członkowie.
§ 9. W zależności od formy konsultacji do zadań komisji należy:1) Przewodniczący zebrania informuje mieszkańców o sprawie będącej przedmiotem zebrania i możliwych rozwiązaniach.
2) Mieszkańcy wyrażają swoje stanowisko w głosowaniu jawnym.
3) Wybór stanowiska co do przedmiotu konsultacji następuje w głosowaniu zwykłą większością głosów.
4) Z zebrania sporządza się protokół, który podpisuje przewodniczący zebrania oraz pozostali członkowie.
1) przygotowanie i wydawanie kart konsultacyjnych,
2) przeprowadzenie zebrań środowiskowych ,
3) ustalenie zbiorczych wyników konsultacji i sporządzenie protokołów tych wyników,
§ 10. Konsultacje uważa się za przeprowadzone bez względu na liczbę mieszkańców biorących w nich udział jeżeli o terminie zostali powiadomieni co najmniej na 7 dni przed ich przeprowadzeniem.
§ 11. Konsultacje społeczne mają charakter opiniodawczy, a ich wyniki nie są wiążące, chyba, że ustawa stanowi inaczej.
§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Sławy.
§ 13. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.