Akty prawne
Pobierz dane XMLAkt prawny: XXXVII/229/17Drukuj informacjęAkt prawny: XXXVII/229/17Szczegóły informacji
XXXVII/229/17
Rodzaj: Uchwała
Status: Obowiązujący
Sesja: XXXVII
Kadencja: VII
Data wejścia w życie: 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego
Data podjęcia/podpisania: 2017-06-14
Publikacja w Dz. Urz. Woj. z roku: 2017 nr pozycja 1410, opublikowano dnia: 2017-06-19
Tytuł aktu:
Uchwała Rady Miejskiej w Sławie nr XXXVII/229/17 w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w obrębie Radzyń gmina Sława
Na podstawie:
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity - Dz. U. z 2016 r., poz. 446 ze zmianami), art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r., poz. 1073) oraz uchwały nr XXIV/136/16 Rady Miejskiej w Sławie z dnia 28 kwetnia 2016 r. Rada Miejska w Sławie uchwala się co następuje:
Treść:
Rozdział 1.
Przepisy ogólne
§ 1. Uchwala się miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w obrębie Radzyń po stwierdzeniu, że nie narusza on ustaleń studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Sława zatwierdzonym uchwałą Rady Miejskiej w Sławie nr XLIX/310/02 z dnia 10 października 2002 roku ze zmianami: uchwała Rady Miejskiej w Sławie
nr XLIV/247/06 z dnia 26 maja 2006 roku, uchwała Rady Miejskiej w Sławie nr XXVII/187/08 z dnia 28 sierpnia 2008 roku, uchwała Nr XLVIII/314/14 Rady Miejskiej w Sławie z dnia 26 czerwca 2014 roku, uchwała Rady Miejskiej w Sławie nr XIV/63/15 z dnia 24 września 2015 roku, uchwała
Nr XXXIV/205/17 z dnia 30 marca 2017 roku Rady Miejskiej w Sławie.
2. Granice obszaru objętego planem oznaczono na rysunku planu w skali 1:1000.
3. Integralnymi częściami uchwały są następujące załączniki:
1) rysunek planu, o którym mowa w ust. 2 - obejmujący obszar o którym mowa w §1 ust. 1, zwany dalej rysunkiem - stanowiący załącznik nr 1;
2) rozstrzygnięcie dotyczące sposobu rozpatrzenia uwag do projektu planu - stanowiące załącznik nr 2;
3) rozstrzygnięcie o sposobie realizacji zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej należących do zadań własnych gminy oraz zasadach ich finansowania – stanowiące załącznik nr 3.
§ 2. Ilekroć w ustaleniach niniejszej uchwały jest mowa o:
1) ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z późniejszymi zmianami;
2) planie - należy przez to rozumieć ustalenia planu, o których mowa w § 1 niniejszej uchwały;
3) uchwale - należy przez to rozumieć niniejszą uchwałę Rady Miejskiej w Sławie;
4) rysunku planu - należy przez to rozumieć załącznik graficzny do niniejszej uchwały;
5) przeznaczeniu podstawowym - należy przez to rozumieć dominujący, główny, sposób zagospodarowania terenu;
6) przeznaczeniu dopuszczalnym - należy przez to rozumieć inny niż podstawowy sposób zagospodarowania terenu uzupełniający i wzbogacający przeznaczenie podstawowe;
7) symbolu przeznaczenia – należy przez to rozumieć literowe lub literowe i cyfrowe oznaczenie poszczególnych terenów, określające ich przeznaczenie;
8) terenie - należy przez to rozumieć obszar, wyznaczony liniami rozgraniczającymi oraz określony symbolem literowym lub literowo cyfrowym;
9) nieprzekraczalnej linii zabudowy - należy przez to rozumieć linię poza którą nie mogą się znajdować żadne elementy zabudowy z wyłączeniem małej architektury, ogrodzeń, dojść i dojazdów do budynków, obiektów infrastruktury technicznej, sieci uzbrojenia terenu;
10) obowiązującej linii zabudowy – należy przez to rozumieć linię, na której musi być usytuowana główna elewacja budynku, przed którą mogą być wysunięte okapy, wykusze, ryzality oraz schody, na odcinku nie większym niż szerokość 30% elewacji usytuowanej na tej linii, na odległość nie większą niż 2,0m;
11) usługi nieuciążliwe - należy przez to rozumieć usługi, które nie powodują przekroczenia standardów jakości środowiska w rozumieniu przepisów odrębnych poza terenem do którego inwestor posiada tytuł prawny oraz nie są zaliczone do przedsięwzięć mogących zawsze znacząco lub przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu przepisów odrębnych.
§ 3. 1. Na rysunku planu obowiązują następujące oznaczenia graficzne:
1) granice obszaru objętego planem;
2) linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania;
3) nieprzekraczalne linie zabudowy;
4) obowiązujące linie zabudowy;
5) symbole przeznaczenia terenów.
2. Na rysunku planu naniesiono nieobowiązujące oznaczenia graficzne - informacyjne.
Rozdział 2.
Przeznaczenie terenów
§ 4. W obrębie obszaru objętego planem ustala się następujące przeznaczenia terenu:
1) tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, oznaczone na rysunku symbolem – MN;
2) tereny zabudowy usługowo - mieszkaniowej, oznaczone na rysunku symbolem – UMN;
3) tereny zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej, oznaczone na rysunku symbolem – MW;
4) tereny zieleni urządzonej, oznaczone na rysunku symbolem – ZR;
5) tereny infrastruktury technicznej elektroenergetyki, oznaczone na rysunku symbolem – E;
6) tereny dróg wewnętrznych, oznaczone na rysunku planu symbolem – KDW.
Rozdział 3.
Zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego
§ 5. Na obszarze objętym planem kształtowanie i ochronę ładu przestrzennego należy realizować poprzez przestrzeganie zasad zabudowy określonych niniejszą uchwałą w tym usytuowanie budynków w obrębie linii zabudowy z uwzględnieniem szczegółowych zapisów § 13-18, zachowanie określonych gabarytów budynków oraz zachowanie minimalnej i maksymalnej intensywności zabudowy.
Rozdział 4.
Zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego
§ 6. 1. W celu utrzymania równowagi przyrodniczej i racjonalnej gospodarki zasobami środowiska na obszarze objętym planem ochronę środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego należy realizować poprzez:
1) prawo wycinki zadrzewień i zakrzewień uniemożliwiających prowadzenie prac budowlanych związanych z realizacją ustaleń niniejszej uchwałyz obowiązkiem realizacji nasadzeń kompensacyjnych;
2) zakaz lokalizacji inwestycji mogących zawsze i potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu przepisów odrębnych, zgodnie z przepisami odrębnym, za wyjątkiem elementów infrastruktury technicznej.
2. Dla terenów oznaczonych na rysunku planu symbolem MN, ustala się dopuszczalny poziom hałasu odpowiednio jak dla terenów zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej zgodnie z przepisami odrębnymi.
3. Dla terenów oznaczonych na rysunku planu symbolem UMN, ustala się dopuszczalny poziom hałasu odpowiednio jak dla terenów zabudowy terenów mieszkaniowo – usługowych, zgodnie z przepisami odrębnymi.
4. Dla terenów oznaczonych na rysunku planu symbolem MW, ustala się dopuszczalny poziom hałasu odpowiednio jak dla terenów zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej i zamieszkania zbiorowego.
Rozdział 5.
Zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej
§ 7. Dla ochrony archeologicznego dziedzictwa kulturowego, inwestycje wymagające prac ziemnych należy prowadzić zgodnie z przepisami odrębnymi dotyczącymi ochrony konserwatorskiej.
Rozdział 6.
Wymagania wynikające z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych
§ 8. Na obszarze objętym planem nie występują obszary przestrzeni publicznej, w rozumieniu ustawy.
Rozdział 7.
Szczegółowe zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości objętych planem miejscowym
§ 9. 1. Na obszarze objętym planem nie wyznacza się terenów wymagających przeprowadzenia scaleń i podziału nieruchomości.
2. Na obszarze objętym planem określa się następujące zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości:
1) minimalna szerokość frontu działki 18m;
2) kąt położenia granic działek w stosunku do pasa drogowego od 65 0 do 90 0;
3) minimalne powierzchnie działek budowlanych zgodnie z ustaleniami szczegółowymi.
Rozdział 8.
Szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy
§ 10. 1. Nakaz zachowania odległości od istniejących i projektowanych sieci infrastruktury technicznej zgodnie z przepisami odrębnymi i pozostałymi ustaleniami planu.
2. Nakaz zachowania odległości projektowanej zabudowy od granicy lasu zgodnie z przepisami odrębnymi.
Rozdział 9.
Sposób i termin tymczasowego zagospodarowania, urządzania i użytkowania terenów
§ 11. Na obszarze planu nie dopuszcza się tymczasowego zagospodarowania i nie określa się sposobu i terminu tymczasowego zagospodarowania, urządzania i użytkowania terenów.
Rozdział 10.
Granice i sposoby zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych przepisów, w tym terenów górniczych, a także obszarów szczególnego zagrożenia powodzią oraz obszarów osuwania się mas ziemnych
§ 12. 1. Obszar objętym planem jest położony w obrębie:
1) Głównego Zbiornika Wód Podziemnych: GZWP Nr 306 Zbiornik Wschowa;
2) obszaru specjalnej ochrony ptaków Pojezierze Sławskie oznaczone kodem PLB300011.
2. w związku z brakiem występowania w obszarze objętym planem pozostałych terenów i obiektów podlegających ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych przepisów, terenów górniczych, obszarów szczególnego zagrożenia powodzią oraz obszarów osuwania się mas ziemnych nie zachodzi potrzeba określenia ich granic i sposobów zagospodarowania.
Rozdział 11.
Warunki szczegółowe zabudowy i zagospodarowania terenów, w tym zasady kształtowania zabudowy oraz wskaźniki zagospodarowania terenu, maksymalna i minimalna intensywność zabudowy, minimalny udział procentowy powierzchni biologicznie czynnej, maksymalna wysokość zabudowy, minimalna liczba miejsc do parkowania i sposób ich realizacji, gabaryty obiektów.
§ 13. Dla terenów zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, oznaczonych na rysunku planu symbolem MN 1-6, ustala się:
1) przeznaczenie podstawowe: tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej;
2) przeznaczenie dopuszczalne: usługi nieuciążliwe, wbudowane do maks. 30% powierzchni użytkowej budynku mieszkalnego;
3) prawo do lokalizacji jednego wolno stojącego budynku mieszkalnego jednorodzinnego, oraz jednego wolno stojącego budynku gospodarczego lub garażowego;
4) maksymalną wysokość budynku mieszkalnego II kondygnacje nadziemne, w tym poddasze użytkowe pod dachem dwu i wielospadowym, o nachyleniu połaci dachowych 25 - 45°;
5) poziom posadzki parteru budynku mieszkalnego na wysokości maks. 0,9 m, wysokość okapu maks. 4,0 m, a wysokość do kalenicy maks. 10 m;
6) dla budynków gospodarczych i garażowych maks. wysokość 6,0 m do kalenicy;
7) dla budynków gospodarczych i garażowych krycie dachem symetrycznie dwu i wielospadowym, o kącie nachylenia połaci jak dla budynku mieszkalnego;
8) min. wskaźnik intensywności zabudowy - 0,0; rozumianej jako stosunek powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej;
9) maks. wskaźnik intensywności zabudowy - 0,8; rozumianej jako stosunek powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej;
10) max. powierzchnię zabudowy na 40% powierzchni działki budowlanej;
11) min. powierzchnię biologicznie czynną na 30% powierzchni działki budowlanej;
12) lokalizację min. 1 stanowiska parkingowego łącznie na każdy lokal mieszkalny, w obrębie budynków garażowych lub w obrębie parkingu terenowego;
13) minimalna powierzchnia działki budowlanej 800m 2;
14) prawo do realizacji niezbędnej infrastruktury technicznej.
§ 14. Dla terenów zabudowy usługowo - mieszkaniowej, oznaczonych na rysunku planu symbolem UMN, ustala się:
1) przeznaczenie podstawowe: tereny zabudowy usługowej nieuciążliwej takiej jak, pensjonaty, hotele, gastronomia, handel;
2) przeznaczenie dopuszczalne: mieszkania wbudowane do maks. 45% powierzchni użytkowej budynku mieszkalnego;
3) prawo do lokalizacji jednego wolno stojącego budynku usługowego lub usługowo - mieszkalnego oraz jednego wolno stojącego budynku gospodarczego lub garażowego;
4) maksymalną wysokość budynku mieszkalnego II kondygnacje nadziemne, w tym poddasze użytkowe pod dachem dwu i wielospadowym, o nachyleniu połaci dachowych 25 - 45°;
5) poziom posadzki parteru budynku mieszkalnego lub usługowego na wysokości maks. 0,9 m, wysokość okapu maks. 4,0 m, a wysokość do kalenicy maks. 10 m;
6) dla budynków gospodarczych i garażowych maks. wysokość 6m do kalenicy;
7) dla budynków usługowych, gospodarczych i garażowych krycie dachem symetrycznie dwu i wielospadowym, o kącie nachylenia połaci jak dla budynku mieszkalnego;
8) min. wskaźnik intensywności zabudowy - 0,0; rozumianej jako stosunek powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej;
9) maks. wskaźnik intensywności zabudowy - 0,7; rozumianej jako stosunek powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej;
10) max. powierzchnię zabudowy na 35% powierzchni działki budowlanej;
11) min. powierzchnię biologicznie czynną na 40% powierzchni działki budowlanej;
12) lokalizację min. 1 stanowiska parkingowego łącznie na każdy lokal mieszkalny, w obrębie budynków garażowych lub w obrębie działki budowlanej, oraz min. 2 stanowisk parkingowych na każde 50 m 2 powierzchni usług w obrębie parkingu terenowego;
13) minimalna powierzchnia działki budowlanej 1000m 2;
14) prawo do realizacji niezbędnej infrastruktury technicznej.
§ 15. Dla terenów zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej, oznaczonych na rysunku planu symbolem MW, ustala się:
1) przeznaczenie podstawowe: tereny zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej;
2) przeznaczenie dopuszczalne: usługi nieuciążliwe, wbudowane do maks. 30% powierzchni użytkowej budynku mieszkalnego;
3) prawo do lokalizacji jednego wolno stojącego budynku mieszkalnego jednorodzinnego;
4) prawo do realizacji garaży podziemnych;
5) zakaz lokalizacji wolno stojących budynków gospodarczych i garażowych;
6) maksymalną wysokość budynku mieszkalnego III kondygnacje nadziemne, w tym poddasze użytkowe pod dachem dwu i wielospadowym, o nachyleniu połaci dachowych 25 – 45°;
7) poziom posadzki parteru budynku mieszkalnego na wysokości maks. 0,9 m, wysokość okapu maks. 10,0 m, a wysokość do kalenicy maks. 14 m;
8) min. wskaźnik intensywności zabudowy - 0,0; rozumianej jako stosunek powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej;
9) maks. wskaźnik intensywności zabudowy - 0,8; rozumianej jako stosunek powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej;
10) max. powierzchnię zabudowy na 40% powierzchni działki budowlanej;
11) min. powierzchnię biologicznie czynną na 30% powierzchni działki budowlanej;
12) lokalizację min. 1 stanowiska parkingowego łącznie na każdy lokal mieszkalny, w obrębie parkingu terenowego;
13) prawo do realizacji niezbędnej infrastruktury technicznej.
§ 16. Dla terenów zieleni urządzonej, oznaczonych na rysunku planu symbolem ZR 1-3 ustala się:
1) przeznaczenie podstawowe: tereny zieleń urządzona,.
2) przeznaczenie dopuszczalne:
a) usługi sportu,
b) usługi związane z obsługą ruchu turystycznego;
3) prawo do lokalizacji wieży widokowej krytej dachem płaskim o maks. wysokości 40m, w obrębie linii zabudowy;
4) prawo budowy wiat w obrębie linii zabudowy, z zachowaniem wysokości do kalenicy maks. 6,0 m, oraz z obowiązkiem krycia dachami dwu i wielospadowymi o kącie nachylenia połaci 25 - 45°;
5) prawo do realizacji ogrodów jordanowskich, placów zabaw, boisk, obiektów małej architektury, pomników oraz dróg pieszych;
6) min. wskaźnik intensywności zabudowy - 0,0; rozumianej jako stosunek powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej;
7) maks. wskaźnik intensywności zabudowy - 0,4; rozumianej jako stosunek powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej;
8) maksymalna powierzchnia zabudowy - 20% w stosunku do powierzchni działki;
9) obowiązek przeznaczenia min. 60% powierzchni działki budowlanej jako powierzchni biologicznie czynnej;
10) dopuszcza się lokalizację infrastruktury technicznej.
§ 17. Dla terenów infrastruktury technicznej elektroenergetyki, oznaczonych na rysunku planu symbolem E ustala się:
1) prawo budowy w obrębie terenu obiektu stacji transformatorowej o wysokości maks. 3,0m;
2) wskazanie do realizacji kontenerowych stacji transformatorowych;
3) min. wskaźnik intensywności zabudowy - 0,0; rozumianej jako stosunek powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej;
4) maks. wskaźnik intensywności zabudowy - 0,4; rozumianej jako stosunek powierzchni całkowitej
5) maksymalna powierzchnia zabudowy - 40% w stosunku do powierzchni działki;
6) obowiązek przeznaczenia min. 20% powierzchni działki budowlanej jako powierzchni biologicznie czynnej;
7) dopuszcza się lokalizację infrastruktury technicznej.
§ 18. Dla terenów dróg wewnętrznych, oznaczonych na rysunku planu symbolem KDW ustala się:
1) szerokość w liniach rozgraniczających zgodnie z oznaczeniem na rysunku planu;
2) prawo realizacji jezdni, miejsc postojowych, chodników i dróg rowerowych;
3) dopuszcza się lokalizację infrastruktury technicznej.
Rozdział 12.
Zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej w tym miejsca przeznaczone na parkowanie pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową
§ 19. Na obszarze objętym planem ustala się następujące zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej:
1) obsługa komunikacyjna z przyległych dróg publicznych i wewnętrznych;
2) należy zapewnić realizację miejsc przeznaczonych na parkowanie pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową, zgodnie z przepisami odrębnymi;
3) lokalizowanie w pasie drogowym urządzeń nie związanych z potrzebami ruchu drogowego, zgodnie z przepisami odrębnymi;
4) zasilanie w energię elektryczną z istniejących i projektowanych stacji transformatorowych, liniami kablowymi zgodnie z przepisami odrębnymi;
5) docelowe zasilenie w gaz z projektowanych podziemnych gazociągów, do czasu wybudowania sieci gazowej dopuszcza się wykorzystanie zbiorników na gaz ciekły;
6) dopuszcza się rozbudowę, uzupełnienie i likwidację istniejących sieci telekomunikacyjnych z możliwością sukcesywnej przebudowy istniejących linii napowietrznych na linie telefoniczne kablowe podziemne;
7) dla istniejących napowietrznych linii elektroenergetycznych nn i Sn prawo do ich skablowania lub przełożenia, zgodnie z przepisami odrębnymi;
8) odprowadzenie wód opadowych i roztopowych w ramach terenu do gruntu, z zachowaniem przepisów odrębnych;
9) odprowadzenie ścieków bytowych do szczelnych zbiorników bezodpływowych wywożonych do oczyszczalni ścieków, docelowo zaś do systemu kanalizacji sanitarnej, który docelowo zostanie przekazany na rzecz gminy;
10) obowiązek likwidacji zbiorników bezodpływowych na nieczystości ciekłe po przyłączeniu do systemu kanalizacji sanitarnej;
11) zaopatrzenie w wodę z projektowanego wodociągu, który docelowo zostanie przekazany na rzecz gminy;
12) do celów grzewczych lub grzewczo - technologicznych należy stosować paliwa płynne, gazowe i stałe charakteryzujące się niskimi wskaźnikami emisji z wykorzystaniem urządzeń o wysokim stopniu sprawności lub wykorzystywać alternatywne źródła energii, np. ogniwa fotowoltaiczne, z wyłączeniem elektrowni wiatrowych oraz pomp ciepła wymagających odwiertów głębinowych;
13) zagospodarowanie odpadów zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminie oraz przepisami odrębnymi z uwzględnieniem selektywnej zbiorki odpadów;
14) urządzenia infrastruktury technicznej projektować zgodnie z wymogami określonymi w przepisach szczególnych.
Rozdział 13.
§ 20. Zgodnie z artykułem 36 ust.4 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, ustala się jednolitą stawkę służącą naliczeniu opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wysokości 15% .
§ 21. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Sławy.
§ 22. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Sławie.
UZASADNIENIE
w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w Radzyń gmina Sława.
Prace dotyczące planu prowadzone były w trybie ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym, na podstawie Uchwały Nr XXIV/136/16 Rady Miejskiej w Sławie z dnia 28 kwietnia 2016 r w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w obrębie Radzyń gmina Sława.
Konieczność opracowania planu wynikła z potrzeby realizacji niskoemisyjnego zespołu zabudowy mieszkaniowej.
Przyjęte w planie miejscowym rozwiązania są zgodne z ustaleniami aktualnie opracowywanej zmiany „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Sława”.
i zagospodarowaniu przestrzennym, na podstawie Uchwały Nr XXIV/136/16 Rady Miejskiej w Sławie z dnia 28 kwietnia 2016 r w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w obrębie Radzyń gmina Sława.
Konieczność opracowania planu wynikła z potrzeby realizacji niskoemisyjnego zespołu zabudowy mieszkaniowej.
Przyjęte w planie miejscowym rozwiązania są zgodne z ustaleniami aktualnie opracowywanej zmiany „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Sława”.
1.W planie miejscowym w następujący sposób zrealizowano wymogi wynikające z art. 1 ust. 2-4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:
1)Wymogi ładu przestrzennego, w tym urbanistyki i architektury oraz walory architektoniczne i krajobrazowe uwzględniono biorąc pod uwagę istniejący stan
i sposób zagospodarowania obszaru opracowania oraz jego otoczenia. Na tej podstawie wyodrębniono podstawowe jednostki terenowe, przeznaczone pod realizację zabudowy, dla których ustalono linie zabudowy oraz szczegółowe parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania, w tym: wysokość zabudowy, maksymalną powierzchnię zabudowy, minimalny udział powierzchni biologicznie czynnej oraz wskaźniki intensywność zabudowy, dla części terenów ustalono minimalne powierzchnie działek budowlanych.
2)Wymagania ochrony środowiska w tym gospodarowania wodami i ochrony gruntów rolnych i leśnych uwzględniono, ustalając m.in. zagospodarowanie odpadów zgodnie
z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminie oraz przepisami odrębnymi
z uwzględnieniem selektywnej zbiorki odpadów, odprowadzenie wód opadowych
i roztopowych w ramach terenu do gruntu, odprowadzenie ścieków bytowych do szczelnych zbiorników bezodpływowych wywożonych do oczyszczalni ścieków, docelowo zaś do systemu kanalizacji sanitarnej, zaopatrzenie w wodę z wodociągu przekazanego po wybudowaniu na rzecz gminy, zaopatrzenie w ciepło z indywidualnych systemów grzewczych z zastrzeżeniem by do celów grzewczych lub grzewczo - technologicznych w budynkach stosować paliwa płynne, gazowe i stałe charakteryzujące się niskimi wskaźnikami emisji z wykorzystaniem urządzeń o wysokim stopniu sprawności lub wykorzystywać alternatywne źródła energii, z wyłączeniem elektrowni wiatrowych oraz pomp ciepła wymagających odwiertów głębinowych, zakaz lokalizacji inwestycji mogących zawsze i potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko z wyłączeniem elementów infrastruktury technicznej.
3)Wymagania ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej uwzględniono w planie miejscowym poprzez uwzględnienie wniosków
i uzgodnienie projektu planu miejscowego z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.
4)Wymagania ochrony zdrowia oraz bezpieczeństwa ludzi i mienia a także potrzeby osób niepełnosprawnych uwzględniono poprzez zawiadomienie
i zaopiniowanie projektu planu ze stosownymi organami oraz poprzez określenie zasad wyznaczenia miejsc postojowych przeznaczonych na parkowanie pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową, zgodnie z zasadami i normatywem wynikającymi
z przepisów odrębnych.
5)Walory ekonomiczne przestrzeni oraz prawo własności zostały wzięte pod uwagę poprzez sporządzenie projektu planu charakteryzującego się zwartą zabudową oraz ograniczonego do jednej własności co minimalizuje straty wynikające z potencjalnego obniżenia wartości gruntów.
6)Potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa zrealizowano poprzez zawiadomienie oraz uzgodnienie projektu planu do stosownych organów wojskowych, ochrony granic oraz bezpieczeństwa państwa.
7)Potrzeby interesu publicznego zrealizowano zarówno poprzez uwzględnienie opinii
i uzgodnienie projektu planu z organami administracji publicznej, jak i przez zabezpieczenie terenów pod lokalizację plaży oraz obiektu usług kultury.
8)Potrzeby w zakresie rozwoju infrastruktury technicznej w szczególności sieci szerokopasmowych zrealizowano poprzez dopuszczenie rozbudowy sieci infrastruktury technicznej w obrębie terenów objętych projektem planu.
9)Zapewnienie udziału społeczeństwa w pracach nad planem miejscowym, w tym przy użyciu środków komunikacji elektronicznej podczas prac nad projektem planu nastąpiło poprzez:
a)ogłoszenie, obwieszczenie i zawiadomienie o przystąpieniu do projektu planu
i zbieraniu wniosków do planu, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej ;
b)ogłoszenie, obwieszczenie i zawiadomienie o wyłożeniu projektu planu do publicznego wglądu i możliwości składania uwag do planu, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej;
c)zorganizowaniu dyskusji publicznej nad przyjętymi w projekcie planu rozwiązaniami.
10)Zachowano pełną jawność i przejrzystość procedur planistycznych podczas prac nad projektem planu poprzez możliwość wglądu w dokumentację planistyczną na każdym etapie sporządzania projektu planu.
11)Potrzebę zapewnienia odpowiedniej ilości i jakości wody, do celów zaopatrzenia ludności zrealizowano poprzez organicznie terenów enklawy przyleśnej położonych przy istniejącej drodze. Dla obszaru opracowania zaopatrzenie w wodę odbywać się będzie
z wodociągu który po wybudowaniu zostanie przekazany na rzecz gminny projektowanymi wodociągami zlokalizowanymi w otaczających drogach.
12)Zachowanie równowagi, przy ustalaniu przeznaczenia terenu lub określaniu potencjalnego sposobu zagospodarowania i korzystania z terenu, miedzy interesem publicznym a interesami prywatnymi rozstrzygnięto poprzez przyjęcie w projekcie wyważonych rozwiązań zapewniających odseparowaną przestrzennie koegzystencję projektowanych terenów mieszkalnych i usługowo mieszkalnych.
13)Wymagania ładu przestrzennego, efektywnego gospodarowania przestrzenią oraz walorów ekonomicznych przestrzeni, w przypadku sytuowania nowej zabudowy zapewniono poprzez ograniczenie projektowanej zabudowy do terenów enklawy przyleśnej leżącej przy istniejącej drodze. W związku z wytworzeniem zwartej struktury przestrzennej związanej z planowana zabudową mieszkaniowa oraz dopuszczenie realizacji lokalnych usług na terenie ustalenia planu pozwolą na efektywne gospodarowanie przestrzenią z zachowaniem walorów ekonomicznych zastanej przestrzeni. Takie podejście pozwoli również na zminimalizowanie transportochłonności układu przestrzennego.
1)Wymogi ładu przestrzennego, w tym urbanistyki i architektury oraz walory architektoniczne i krajobrazowe uwzględniono biorąc pod uwagę istniejący stan
i sposób zagospodarowania obszaru opracowania oraz jego otoczenia. Na tej podstawie wyodrębniono podstawowe jednostki terenowe, przeznaczone pod realizację zabudowy, dla których ustalono linie zabudowy oraz szczegółowe parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania, w tym: wysokość zabudowy, maksymalną powierzchnię zabudowy, minimalny udział powierzchni biologicznie czynnej oraz wskaźniki intensywność zabudowy, dla części terenów ustalono minimalne powierzchnie działek budowlanych.
2)Wymagania ochrony środowiska w tym gospodarowania wodami i ochrony gruntów rolnych i leśnych uwzględniono, ustalając m.in. zagospodarowanie odpadów zgodnie
z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminie oraz przepisami odrębnymi
z uwzględnieniem selektywnej zbiorki odpadów, odprowadzenie wód opadowych
i roztopowych w ramach terenu do gruntu, odprowadzenie ścieków bytowych do szczelnych zbiorników bezodpływowych wywożonych do oczyszczalni ścieków, docelowo zaś do systemu kanalizacji sanitarnej, zaopatrzenie w wodę z wodociągu przekazanego po wybudowaniu na rzecz gminy, zaopatrzenie w ciepło z indywidualnych systemów grzewczych z zastrzeżeniem by do celów grzewczych lub grzewczo - technologicznych w budynkach stosować paliwa płynne, gazowe i stałe charakteryzujące się niskimi wskaźnikami emisji z wykorzystaniem urządzeń o wysokim stopniu sprawności lub wykorzystywać alternatywne źródła energii, z wyłączeniem elektrowni wiatrowych oraz pomp ciepła wymagających odwiertów głębinowych, zakaz lokalizacji inwestycji mogących zawsze i potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko z wyłączeniem elementów infrastruktury technicznej.
3)Wymagania ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej uwzględniono w planie miejscowym poprzez uwzględnienie wniosków
i uzgodnienie projektu planu miejscowego z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.
4)Wymagania ochrony zdrowia oraz bezpieczeństwa ludzi i mienia a także potrzeby osób niepełnosprawnych uwzględniono poprzez zawiadomienie
i zaopiniowanie projektu planu ze stosownymi organami oraz poprzez określenie zasad wyznaczenia miejsc postojowych przeznaczonych na parkowanie pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową, zgodnie z zasadami i normatywem wynikającymi
z przepisów odrębnych.
5)Walory ekonomiczne przestrzeni oraz prawo własności zostały wzięte pod uwagę poprzez sporządzenie projektu planu charakteryzującego się zwartą zabudową oraz ograniczonego do jednej własności co minimalizuje straty wynikające z potencjalnego obniżenia wartości gruntów.
6)Potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa zrealizowano poprzez zawiadomienie oraz uzgodnienie projektu planu do stosownych organów wojskowych, ochrony granic oraz bezpieczeństwa państwa.
7)Potrzeby interesu publicznego zrealizowano zarówno poprzez uwzględnienie opinii
i uzgodnienie projektu planu z organami administracji publicznej, jak i przez zabezpieczenie terenów pod lokalizację plaży oraz obiektu usług kultury.
8)Potrzeby w zakresie rozwoju infrastruktury technicznej w szczególności sieci szerokopasmowych zrealizowano poprzez dopuszczenie rozbudowy sieci infrastruktury technicznej w obrębie terenów objętych projektem planu.
9)Zapewnienie udziału społeczeństwa w pracach nad planem miejscowym, w tym przy użyciu środków komunikacji elektronicznej podczas prac nad projektem planu nastąpiło poprzez:
a)ogłoszenie, obwieszczenie i zawiadomienie o przystąpieniu do projektu planu
i zbieraniu wniosków do planu, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej ;
b)ogłoszenie, obwieszczenie i zawiadomienie o wyłożeniu projektu planu do publicznego wglądu i możliwości składania uwag do planu, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej;
c)zorganizowaniu dyskusji publicznej nad przyjętymi w projekcie planu rozwiązaniami.
10)Zachowano pełną jawność i przejrzystość procedur planistycznych podczas prac nad projektem planu poprzez możliwość wglądu w dokumentację planistyczną na każdym etapie sporządzania projektu planu.
11)Potrzebę zapewnienia odpowiedniej ilości i jakości wody, do celów zaopatrzenia ludności zrealizowano poprzez organicznie terenów enklawy przyleśnej położonych przy istniejącej drodze. Dla obszaru opracowania zaopatrzenie w wodę odbywać się będzie
z wodociągu który po wybudowaniu zostanie przekazany na rzecz gminny projektowanymi wodociągami zlokalizowanymi w otaczających drogach.
12)Zachowanie równowagi, przy ustalaniu przeznaczenia terenu lub określaniu potencjalnego sposobu zagospodarowania i korzystania z terenu, miedzy interesem publicznym a interesami prywatnymi rozstrzygnięto poprzez przyjęcie w projekcie wyważonych rozwiązań zapewniających odseparowaną przestrzennie koegzystencję projektowanych terenów mieszkalnych i usługowo mieszkalnych.
13)Wymagania ładu przestrzennego, efektywnego gospodarowania przestrzenią oraz walorów ekonomicznych przestrzeni, w przypadku sytuowania nowej zabudowy zapewniono poprzez ograniczenie projektowanej zabudowy do terenów enklawy przyleśnej leżącej przy istniejącej drodze. W związku z wytworzeniem zwartej struktury przestrzennej związanej z planowana zabudową mieszkaniowa oraz dopuszczenie realizacji lokalnych usług na terenie ustalenia planu pozwolą na efektywne gospodarowanie przestrzenią z zachowaniem walorów ekonomicznych zastanej przestrzeni. Takie podejście pozwoli również na zminimalizowanie transportochłonności układu przestrzennego.
2.Zgodność z wynikami analizy, o której mowa w art. 32 ust. 1, wraz data uchwały rady gminy, o której mowa w art. 32 ust. 2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
Przedmiotowy mpzp jest w zgodny z wynikami analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta i gminy Sława, stanowiącej załącznik do uchwały nr XXXI/184/16 Rady Miejskiej Sławy z dnia 20 grudnia 2016 r., w sprawie aktualności Studium uwarunkowań
i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Sława oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Sława.
Przedmiotowy mpzp jest w zgodny z wynikami analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta i gminy Sława, stanowiącej załącznik do uchwały nr XXXI/184/16 Rady Miejskiej Sławy z dnia 20 grudnia 2016 r., w sprawie aktualności Studium uwarunkowań
i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Sława oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Sława.
3.Wpływ na finanse publiczne, w tym budżet gminy
Ze względu na charakter planu miejscowego oraz istniejący stan zainwestowania terenu, realizacja ustaleń mpzp nie będzie miała istotnego wpływu na finanse publiczne, w tym na budżet gminy. Projekt planu nie zakłada realizacji inwestycji obciążających budżet publiczny. Zakres obciążenia budżetu gminy został określony w sporządzonej na potrzeby planu miejscowego „Prognozie skutków finansowych uchwalenia planu”.
Plan uzyskał pozytywną opinię Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej oraz wymagane przepisami odrębnymi opinie i niezbędne uzgodnienia. W związku z wnioskami wynikającymi z opinii i uzgodnień do projektu planu wprowadzone zostały niezbędne zmiany.
Na etapie wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu nie wpłynęła żadna uwaga. Burmistrz Sławy zgodnie z art. 17 pkt 14 ww. ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym przedstawił Radzie Miejskiej w Sławie projekt uchwały wraz z załącznikami.
Uchwalenie przedmiotowego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, stworzy nowe podstawy prawne do wydawania decyzji administracyjnych dotyczących zagospodarowania przedmiotowego obszaru.
Ze względu na charakter planu miejscowego oraz istniejący stan zainwestowania terenu, realizacja ustaleń mpzp nie będzie miała istotnego wpływu na finanse publiczne, w tym na budżet gminy. Projekt planu nie zakłada realizacji inwestycji obciążających budżet publiczny. Zakres obciążenia budżetu gminy został określony w sporządzonej na potrzeby planu miejscowego „Prognozie skutków finansowych uchwalenia planu”.
Plan uzyskał pozytywną opinię Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej oraz wymagane przepisami odrębnymi opinie i niezbędne uzgodnienia. W związku z wnioskami wynikającymi z opinii i uzgodnień do projektu planu wprowadzone zostały niezbędne zmiany.
Na etapie wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu nie wpłynęła żadna uwaga. Burmistrz Sławy zgodnie z art. 17 pkt 14 ww. ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym przedstawił Radzie Miejskiej w Sławie projekt uchwały wraz z załącznikami.
Uchwalenie przedmiotowego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, stworzy nowe podstawy prawne do wydawania decyzji administracyjnych dotyczących zagospodarowania przedmiotowego obszaru.
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Sława |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Grażyna Cyran |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2017-06-20 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Sławomir Mazur |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2017-06-20 10:07:29 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Remigiusz Bachorski |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2017-06-20 10:11:32 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Remigiusz Bachorski |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2022-03-18 08:50:17 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1072 raz(y) |