ˆ

Akty prawne

Pobierz dane XMLAkt prawny: XVIII/131/12Drukuj informacjęAkt prawny: XVIII/131/12

Szczegóły informacji

XVIII/131/12

Rodzaj: Uchwała

Status: Nieobowiązujący

Sesja: XVIII

Kadencja: VI

Data wejścia w życie: 26 stycznia 2012

Data podjęcia/podpisania: 2012-01-26

Publikacja w Dz. Urz. Woj. z roku: 2012 nr pozycja 355, opublikowano dnia: 2012-01-27

Tytuł aktu:

w sprawie: określenia zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami Gminy Sława.

Utracił moc przez:

VI/76/19

Na podstawie:

Na podstawie art. 5a ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) Rada Miejska w Sławie uchwala co następuje:

Treść:

§ 1. W przypadkach przewidzianych przepisami prawa oraz w innych sprawach ważnych dla Gminy mogą być przeprowadzone konsultacje z mieszkańcami .
§ 2. Konsultacje w zależności od ich przedmiotu mogą mieć zasięg:
1) gminny
2) lokalny dotyczący mieszkańców określonego terenu gminy lub zainteresowanej grupy środowiskowej.
§ 3. 1. Decyzję o formie i terminie konsultacji zarządza Rada Miejska w formie uchwały.
2. Konsultacje mogą być zarządzone w przypadku :
1) gdy wymóg konsultacji wynika z przepisów ustawy,
2) na wniosek burmistrza,
3) na wniosek komisji Rady Miejskiej,
4) na pisemny wniosek co najmniej 10% zamieszkałych mieszkańców gminy objętych konsultacjami.
3. Uchwała w sprawie zarządzenia przeprowadzeniu konsultacji określa:
1) sprawę będącą przedmiotem konsultacji,
2) obszar, na którym mają być przeprowadzone konsultacje,
3) termin przeprowadzenia konsultacji,
4) wybrana forma konsultacji.
4. Uchwałę o zarządzeniu przeprowadzenia konsultacji podaje się do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie jej w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Sława, rozplakatowanie na tablicach ogłoszeń na obszarze objętym konsultacjami, co najmniej na 7 dni przed terminem ich przeprowadzenia.
5. Wniosek mieszkańców o którym mowa w § 3 ust. 2 pkt. 4 w sprawie przeprowadzenie konsultacji powinien dodatkowo zawierać:
1) wyznaczenie osoby reprezentującej wnioskodawców,
2) listę osób popierających wniosek zawierający ich imiona, nazwiska, adresy zamieszkania, nr ewidencyjny PESEL oraz własnoręczne podpisy,
3) uzasadnienie wniosku,
4) proponowana forma konsultacji.
§ 4. Uprawnieni do udziału w konsultacjach są osoby pełnoletnie, które zamieszkują na terenie Gminy Sława lub stale zamieszkują na terenie objętym konsultacjami.
§ 5. Konsultacje mogą być przeprowadzone w następującym trybie:
1) zebrań z mieszkańcami, których przedmiotowa sprawa dotyczy,
2) karty konsultacyjnej,
3) poprzez obwieszczenie o planowanym przedsięwzięciu lub wyłożeniu projektu aktu prawnego do publicznego wglądu i zapewnienie mieszkańcom gminy możliwość wnoszenia uwag.
§ 6. Burmistrz Sławy :
1) ogłasza o terminie, miejscu, godzinie rozpoczęcia zebrania z mieszkańcami w sprawie przeprowadzenia konsultacji co najmniej na 7 dni przed terminem zebrania,
2) powołuje komisję do przeprowadzenia konsultacji oraz przewodniczącego komisji ,
3) w przypadku konsultacji w formie kart konsultacyjnych, ustala zasady wydawania i przyjmowania tych kart,
4) zapewnia obsługę administracyjno – techniczną komisji.
5) określa wzór karty konsultacyjnej,
6) ogłasza wyniki z przeprowadzonych konsultacji i przedstawia Radzie Miejskiej w Sławie na najbliższej sesji następującej po ich przeprowadzeniu, ogłasza na tablicach ogłoszeń Urzędu Miejskiego i sołectwach objętych konsultacjami oraz na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Sława.
§ 7. 1. Karta konsultacyjna winna zawierać:
1) treść pytania (pytań) lub proponowany wariant,
2) miejsce na udzielenie odpowiedzi,
3) miejsce na pieczęć urzędową,
4) pouczenie o sposobie wyrażenie opinii.
2. Za nieważne uznaje się karty konsultacyjne:
1) inne niż ustalone przez Burmistrza Sławy,
2) bez pieczęci urzędowej,
3) zawierające odpowiedzi udzielone niezgodnie z pouczeniem na karcie konsultacyjnej,
4) przedarte.
§ 8. Przewodniczącym zebrania jest powołany przez Burmistrza Sławy przewodniczący komisji, który z pozostałymi członkami komisji uczestniczy w zebraniu.
1) Przewodniczący zebrania informuje mieszkańców o sprawie będącej przedmiotem zebrania i możliwych rozwiązaniach.
2) Mieszkańcy wyrażają swoje stanowisko w głosowaniu jawnym.
3) Wybór stanowiska co do przedmiotu konsultacji następuje w głosowaniu zwykłą większością głosów.
4) Z zebrania sporządza się protokół, który podpisuje przewodniczący zebrania oraz pozostali członkowie.
§ 9. W zależności od formy konsultacji do zadań komisji należy:
1) przygotowanie i wydawanie kart konsultacyjnych,
2) przeprowadzenie zebrań środowiskowych ,
3) ustalenie zbiorczych wyników konsultacji i sporządzenie protokołów tych wyników,
§ 10. Konsultacje uważa się za przeprowadzone bez względu na liczbę mieszkańców biorących w nich udział jeżeli o terminie zostali powiadomieni co najmniej na 7 dni przed ich przeprowadzeniem.
§ 11. Konsultacje społeczne mają charakter opiniodawczy, a ich wyniki nie są wiążące, chyba, że ustawa stanowi inaczej.
§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Sławy.
§ 13. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Sława
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Grażyna Cyran
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-01-16
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Grażyna Cyran
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-05-08 10:47:09
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Remigiusz Bachorski
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-05-08 10:47:42
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Remigiusz Bachorski
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2022-03-18 11:31:24
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1379 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony