ˆ

Akty prawne

Pobierz dane XMLAkt prawny: XLVI/280/18Drukuj informacjęAkt prawny: XLVI/280/18

Szczegóły informacji

XLVI/280/18

Rodzaj: Uchwała

Status: Obowiązujący

Sesja: XLVI

Kadencja: VII

Data wejścia w życie: z dniem podjęcia

Data podjęcia/podpisania: 2018-02-28

Tytuł aktu:

Uchwała Rady Miejskiej w Sławie nr XLVI/280/18 w sprawie rozpatrzenia skargi Pani ***** *********** - ******** na działalność Burmistrza Sławy

Na podstawie:

Na podstawie art. 229 pkt 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeksu postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 ze zm.),
Rada Miejska w Sławie uchwala, co następuje:

Treść:

§ 1. Uznaje się za całkowicie bezzasadną skargę Pani ***** *********** – ******** z dnia 20 listopada 2017 roku na działanie Burmistrza Sławy, polegające na braku należytego nadzoru nad organizacją imprez w świetlicy wiejskiej mieszczącej się w Przybyszowie nr 65, gm. Sława.
§ 2. 1. Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Sławie.
2. Zobowiązuje się Przewodniczącego Rady Miejskiej w Sławie do poinformowania Skarżącej o sposobie załatwienia skargi oraz doręczenia Skarżącej odpisu niniejszej uchwały wraz  z uzasadnieniem.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
 
 
Przewodniczący Rady


Sławomir Mazur
 
 
 
uzasadnienie
W dniu 08 grudnia 2017 roku do Urzędu Miejskiego w Sławie wpłynęło pismo Przewodniczącego Sejmiku Województwa Lubuskiego Czesława Fiedorowicza z dnia 05 grudnia 2018 roku, znak BS.1511.4.2017, przekazujące według właściwości skargę Pani ***** *********** – ******** z dnia 20 listopada 2017 roku na działanie Burmistrza Sławy, polegające na braku należytego nadzoru nad organizacją imprez w świetlicy wiejskiej mieszczącej się w Przybyszowie nr 65, gm. Sława.
                W skardze Skarżąca wskazała, iż zamieszkuje na nieruchomości bezpośrednio sąsiadującej z nieruchomością, na której położona jest świetlica wiejska w Przybyszowie. Wskazała, iż w związku z częstym organizowaniem całonocnych imprez okolicznościowych w świetlicy, którym nierzadko towarzyszy konsumpcja alkoholu, zakłócany jest ład i porządek oraz naruszane są przepisy porządkowe dotyczące „ciszy nocnej”. Skarżąca wskazała także,
iż w tej sprawie kierowała pisma zarówno do Burmistrza Sławy, jak i do Radnych, które jednak pozostały bez należytego odzewu.
                Skarżąca wskazała nadto, iż w związku z jej zgłoszeniami podejmowane były interwencje Policji, a to w szczególności w związku z imprezą andrzejkową, która miała miejsce w dniu 18 listopada 2017 roku.
                Rada Miejska w Sławie, po zapoznaniu się z treścią skargi, dokumentacją dotyczącą sprawy oraz po przeprowadzeniu czynności wyjaśniających, w tym  w postaci wizji lokalnej w Przybyszowie w niniejszej sprawie uznaje skargę za bezzasadną z przyczyn wskazanych w dalszej części uzasadnienia.
                W pierwszej kolejności wskazać należy, iż w ocenie Rady Miejskiej w Sławie, rozpatrywana skarga jest wyrazem kolizji pomiędzy interesem prywatnym, wyrażającym się w potrzebie spokojnego i niczym niezakłóconego korzystania przez Skarżącą z nieruchomości będącej jej własnością od grudnia 2014 r a interesem publicznym, wyrażającym się z korzystania z budynku świetlicy wiejskiej, jako budynku przeznaczonego do użytku związanego imprezami kulturalnymi i okolicznościowymi wspólnoty samorządowej, w szczególności gromady sołeckiej w Przybyszowie.
                Kwestie związane z korzystaniem ze świetlic wiejskich w Gminie Sława uregulowane zostały uchwałą nr XXXII/191/17 Rady Miejskiej w Sławie z dnia 26 stycznia 2017 roku
w sprawie korzystania ze świetlic wiejskich na terenie Gminy Sława oraz uchwałą Nr LIII/360/10/ Rady Miejskiej w Sławie z dnia 29 lipca 2010 roku w sprawie ustalenia regulaminu określającego zasady i tryb korzystania ze świetlic wiejskich na terenie Gminy Sława obowiązującej w chwili nabycia nieruchomości przez Skarżącą.
                Stosownie do §2 ust. 3 drugiej z przytoczonych wyżej uchwał celem działania świetlicy wiejskiej jest: a) popularyzacja amatorskich form artystycznych, b) rozwój działalności kulturalnej adresowanej do różnych grup wiekowych społeczności wiejskiej, c) promowanie sportu na wsi, podejmowanie działań rekreacyjnych, d) organizacja imprez dla mieszkańców wsi (festyny, uroczystości), e) organizacja spotkań sołtysa i rady sołeckiej z organizacjami, środowiskami lokalnymi i poza lokalnymi, f) organizacja spotkań organizacji lokalnych działających na terenie wsi np. Koła Gospodyń Wiejskich, Ochotnicze Straże Pożarne, ludowe zespoły wokalne i taneczne, wiejskie drużyny sportowe, g) promocja wsi i gminy.
                Stosownie zaś do §4 ust. 2 uchwały w sprawie ustalenia regulaminu określającego zasady i tryb korzystania ze świetlic wiejskich na terenie Gminy Sława podstawą wynajęcia świetlicy wiejskiej jest pisemna umowa. Osoba korzystająca ze świetlicy wiejskiej, z którą zawarto umowę zobowiązana jest stosować się do powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności dotyczących ładu i porządku. Zgodnie z art. 51 § 1 Kodeksu wykroczeń „Kto krzykiem, hałasem, alarmem lub innym wybrykiem zakłóca spokój, porządek publiczny, spoczynek nocny albo wywołuje zgorszenie w miejscu publicznym, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.”.
                Tym samym za ewentualne zakłócanie spokoju i porządku publicznego odpowiedzialność ponoszą każdorazowo osoby, których zachowania wyczerpują dyspozycję przytoczonego wyżej przepisu Kodeksu wykroczeń. Brak jest natomiast jakiekolwiek podstaw, by przypisać Organowi wykonawczemu Gminy Sława odpowiedzialność za zachowania osób naruszających przepisy porządkowe w czasie imprezy organizowanej w budynku przeznaczonym do użytku społeczności lokalnej. Tym bardziej, że podejmowanie interwencji w związku ze stwierdzonymi naruszeniami ładu i porządku publicznego należy do kompetencji Policji lub Straży Miejskiej w Sławie, które to służby wywiązały się, w ocenie Rady Miejskiej w Sławie, ze swoich zadań.
                Przenosząc powyższe na grunt rozważanego stanu faktycznego wskazać należy, iż istotnie, w związku ze zgłoszeniem Skarżącej w dniu 18 listopada 2017 roku, funkcjonariusze Policji z Komisariatu Policji w Sławie podjęli interwencję w budynku świetlicy wiejskiej w Przybyszowie, zmierzającą do ustalenia, czy w związku z organizowaną imprezą andrzejkową doszło do naruszenia ładu i porządku publicznego.
                Jak wynika z pisma Komendanta Komisariatu Policji w Sławie z dnia 18 stycznia 2018 roku, znak E-65/18, stanowiącego na zapytanie Rady Miejskiej w Sławie, znak RM.1510.1.2017, w związku z interwencją nie stwierdzono podstaw do ukarania osób uczestniczących w imprezie mandatem karnym, lecz poprzestano na pouczeniu, co okazało się wystarczającym środkiem.
                Jednocześnie, wskazać należy, iż w toku wizji lokalnej przeprowadzonej w Przybyszowie w dniu 27 grudnia 2017 roku przez Komendanta Straży Miejskiej w Sławie - Jerzego Rudnickiego oraz Strażnika Marcina Szulca, w czasie której rozpytano mieszkańców nieruchomości sąsiadujących z budynkiem świetlicy wiejskiej na okoliczność uciążliwości związanych z organizacją imprez okolicznościowych w budynku świetlicy, w szczególności przypadków naruszeń ładu i porządku publicznego, nie stwierdzono, by organizacja imprez w świetlicy stanowiła nadmierną uciążliwość dla mieszkańców i wiązało się z naruszeniami ładu i porządku publicznego, co wiązało by się z koniecznością podjęcia przez Organ wykonawczy Gminy Sława kroków polegających na odmowie organizacji jakichkolwiek uroczystości w budynku świetlicy wiejskiej w Przybyszowie.
                Mając powyższe na uwadze skargę należało uznać za bezzasadną w całości.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Sława
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Grażyna Cyran
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2018-03-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Sławomir Mazur
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2018-03-05 13:25:59
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2018-03-05 16:10:15
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2018-03-05 16:10:15
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
401 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony