Zakres Działania i Zadania Urzędu
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Zakres Działania i Zadania Urzędu
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-13 10:17:22 przez Zasilenie Danymi
Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd
ZAKRES DZIAŁANIA
- Urząd Miejski stanowi aparat pomocniczy Rady Miejskiej i Jej Komisji oraz Burmistrza.
- Do zadań działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania spoczywających na gminie:
- zadań własnych,
- zadań zleconych,
- zadań wykonywanych na podstawie porozumienia z organami administracji rządowej,
- zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia komunalnego zawartego z powiatem, które nie zostały powierzone gminnym jednostkom organizacyjnym, związkom komunalnym lub przekazane innym podmiotom na podstawie umów.
ZADANIA URZĘDU
- Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Gminy, w wykonywaniu ich zadań i kompetencji.
- W szczególności do zadań Urzędu należy:
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy Gminy,
- wykonywanie – na podstawie udzielonych upoważnień – czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań gminy,
- zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków,
- przygotowywanie uchwalenia i wykonywania budżetu Gminy oraz innych aktów organów gminy,
- realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał i zarządzeń organów Gminy,
- zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady, posiedzeń jej komisji oraz innych organów Gminy,
- prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnego do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu,
- wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności
- przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji,
- prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,
- przechowywanie akt,
- przekazywanie akt do archiwów.
- realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako pracodawcy – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.