ˆ

Zakres Działania i Zadania Urzędu

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Zakres Działania i Zadania Urzędu

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-13 10:17:22 przez Zasilenie Danymi

Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd

ZAKRES DZIAŁANIA
  1. Urząd Miejski stanowi aparat pomocniczy Rady Miejskiej i Jej Komisji oraz Burmistrza.
  2. Do zadań działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania spoczywających na gminie:
  • zadań własnych,
  • zadań zleconych,
  • zadań wykonywanych na podstawie porozumienia z organami administracji rządowej,
  • zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia komunalnego zawartego z powiatem, które nie zostały powierzone gminnym jednostkom organizacyjnym, związkom komunalnym lub przekazane innym podmiotom na podstawie umów.
ZADANIA URZĘDU
  1. Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Gminy, w wykonywaniu ich zadań i kompetencji.
  2. W szczególności do zadań Urzędu należy:
  • przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy Gminy,
  • wykonywanie – na podstawie udzielonych upoważnień – czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań gminy,
  • zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków,
  • przygotowywanie uchwalenia i wykonywania budżetu Gminy oraz innych aktów organów gminy,
  • realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał i zarządzeń organów Gminy,
  • zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady, posiedzeń jej komisji oraz innych organów Gminy,
  • prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnego do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu,
  • wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności
  • przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji,
  • prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,
  • przechowywanie akt,
  • przekazywanie akt do archiwów.
  • realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako pracodawcy – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.
 
« powrót do poprzedniej strony