ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Sprawozdanie z konsultacji programu współpracy

Informacja ogłoszona dnia 2014-09-25 09:36:38 przez Andrzej Szczęsny

Sprawozdanie z konsultacji społecznych

projektu Uchwały Rady Miejskiej w sprawie przyjęcia programu współpracy Gminy Sława w 2015 roku i latach kolejnych z organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie

Akapit nr 2 - brak tytułu

Projekt uchwały został zamieszczony na BIP-ie, www.slawa.pl oraz w siedzibie Urzędu Miejskiego w Sławie 10 września 2014 r. Ogłoszenie umieszczono również na portalu społecznościowym (facebook.pl) 18 września 2014r. Wraz z projektem uchwały zamieszczono informację o sposobie i formie przeprowadzenia konsultacji (Załącznik 1).  Celem konsultacji była wymiana informacji oraz podtrzymywanie współpracy
z organizacjami pozarządowymi. Aby cel został osiągnięty w Referacie Rozwoju Lokalnego i Promocji Gminy sporządzony został formularz konsultacyjny (Załącznik 2), który został wręczony osobom obecnym na spotkaniu.
Do projektu uchwały wniesiono następujące uwagi:
- brak zadań z zakresu opieki społecznej;
- za mało pieniędzy na projekty;
- zwiększenie środków przeznaczonych na konkursy;
- większe kwoty pieniędzy na realizację projektów;
- wydzielenie budżetu na inne działania nie tylko kultura i sport;
- odrębny budżet na kluby sportowe.
W formularzu znalazły się również pola dotyczące oczekiwań względem Urzędu Miejskiego w Sławie oraz problemów z jakimi borykają się organizacje w swojej działalności.
Oczekiwania wobec Urzędu Miejskiego w Sławie:
- budżet obywatelski/partycypacyjny – okrągły stół;
- pomoc merytoryczna, która jest zapewniona w stopniu bardzo dobrym;
- zwiększenia liczby pracowników, którzy z Urzędu będą pomagać organizacjom
w pisaniu i realizowaniu projektów;
- ogłoszenie konkursów w szerszym zakresie niż dotychczas m.in.: na inicjatywy wspomagające rozwój wspólnoty samorządowej.
Największe trudności organizacji:
- słaba znajomość społeczeństwa lokalnego (dotyczy organizacji spoza terenu gminy);
- brak planowania działań w trakcie realizacji projektu;
- brak przygotowania merytorycznego do prezentowania stowarzyszenia w mediach;
- brak osób, które mogłyby prowadzić stronę internetową;
- potrzeba szkoleń z zakresu księgowości.
W konsultacjach udział wzięło 6 organizacji i 1 osoba prywatna.
Sporządziła Małgorzata Sobczak, 25 września 2014

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Sława
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Małgorzata Sobczak
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2014-09-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Małgorzata Sobczak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2014-09-25 09:36:05
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2014-09-25 09:36:38
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2014-09-25 09:36:38
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1645 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony